Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

ΟΙ ΕΞΥΠΝΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΧΡΩΜΑ

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί αν το παγωτό που αγοράζετε από το περίπτερο έχει κρατηθεί στην σωστή θερμοκρασία σε όλη του την διαδρομή από την παραγωγή μέχρι το ψυγείο του περιπτέρου; 
Η ΕΚΠΟΙΖΩ συμμετέχει σε ένα Ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα IQ-Freshlabel για την εφαρμογή έξυπνων ετικετών κατεψυγμένων προϊόντων. Αν το κατεψυγμένο προϊόν δεν κρατηθεί στην σωστή θερμοκρασία ή περάσει η ημερομηνία λήξης, η «έξυπνη ετικέτα» κολλημένη πάνω στο προϊόν, αλλάζει χρώμα. Με αυτήν την εφαρμογή, οι καταναλωτές εξασφαλίζονται για την διατροφική και βακτηριακή ασφάλεια του συγκεκριμένου προϊόντος. 
Για αυτό το τριετές ερευνητικό πρόγραμμα, η ΕΚΠΟΙΖΩ μαζί με άλλες 11 οργανώσεις χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με την σειρά τους, αυτές οι οργανώσεις, χρηματοδοτούν τα ακόλουθα ερευνητικά κέντρα: 

  • TTZ – Γερμανία
  • VTT – Φινλανδία
  • Πανεπιστήμιο της Βόννης – Γερμανία
  • Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο – Ελλάδα (Καθ. Κ. Ταούκης)
  • Taloustutkimus Oy – Φινλανδία
  • Πανεπιστήμιο της Bayreuth – Γερμανία

Τα ερευνητικά κέντρα θα παράγουν στα εργαστήριά τους τις πρώτες έξυπνες ετικέτες μέσα σε ένα χρόνο. Ο κύρια εργασία της ΕΚΠΟΙΖΩ θα επικεντρωθεί προς το τέλος του ερευνητικού προγράμματος, όταν θα ερευνηθεί η αντίδραση των καταναλωτών προς αυτές τις νέες έξυπνες ετικέτες. 
Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση, με την συμμετοχή της ΕΚΠΟΙΖΩ, στα γραφεία της TTZ στην Bremerhaven, στην Γερμανία στις αρχές Σεπτεμβρίου 2010.

πηγή: ΕΚΠΟΙΖΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: