Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Μια λογική, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων, διέπει τον τρόπο σχεδιασμού της διαρρύθμισης των Σούπερ Μάρκετ.

Βασικά, η σχεδίαση της έκθεσης των προϊόντων σκοπό έχει τη διευκόλυνση των καταναλωτών στη θέαση όλων των προσφορών (εμφανίζονται υπό μορφή φυσικών εμποδίων) αλλά και όλων των προϊόντων που είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα. Το αντίστροφο συμβαίνει στα προϊόντα ανελαστικής αναγκαιότητας και μικρού περιθωρίου κέρδους. Να πώς έχει η διάταξη και οι τεχνικές της:
* Μόλις περάσετε την πορτά συναντάτε τις προσφορές σε είδη εποχής, τρόφιμα, μαγειρικά σκεύη, οικιακό εξοπλισμό κ.λ.π. Με αυτόν τον τρόπο επιβραδύνετε το βήμα σας.
* Το τμήμα φρέσκων προϊόντων είναι συνήθως κοντά στην είσοδο του καταστήματος, καθώς τα φρούτα και τα λαχανικά θεωρούνται παρορμητικές αγορές. Η ελκυστική εμφάνιση ανεβάζει την εικόνα του καταστήματος.
* Προϊόντα συμπληρωματικά της διατροφής βρίσκονται κοντά-κοντά, κυρίως για δική σας ευκολία, αλλά και για να ερεθίζουν τις παρορμητικές αγορές. Είναι πιο πιθανό να αγοράσετε \\\\\\\"ντρέσινγκ\\\\\\\" για σαλάτες εάν αυτό είναι κοντά στα λαχανικά.
* Το τμήμα με τα λουλούδια ελκύει επίσης τους παρορμητικούς αγοραστές.
* Τα ανοιχτά ψυγεία (βούτες) όχι μόνο επιτρέπουν στους πελάτες να διαλέγουν προϊόντα από οποιαδήποτε πλευρά, αλλά και επιβραδύνουν την κίνηση.
* Πιθανόν να αγοράζετε φρέσκο γάλα κάθε μέρα. Αυτός είναι και ο λόγος που τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι συνήθως στο πιο άβολο μέρος του καταστήματος και πάντα στο πίσω μέρος του. Δεν είναι πιθανό το να μπει κάποιος βιαστικά στο Σ/Μ να πάρει ένα μπουκάλι γάλα και να φύγει χωρίς να έχει πάρει τουλάχιστον 10 μηνύματα από τα κατάλληλα τοποθετημένα προϊόντα στα ράφια.
* Προϊόντα με έκπτωση βρίσκονται σε ειδικά εκθετήρια στο τέλος των διαδρόμων. Οι καταναλωτές το γνωρίζουν, το γνωρίζουν όμως και οι καταστηματάρχες και βάζουν πολλές φορές στο τέλος των διαδρόμων προϊόντα χωρίς έκπτωση.
* Το αρτοποιείο βρίσκεται συνήθως σε σημείο τέτοιο, ώστε οι μυρωδιές να προσελκύουν τον καταναλωτή πριν προλάβει να δει τα ψωμιά.
* Τελευταίο \\\\\\\"κτύπημα\\\\\\\" είναι τα προϊόντα υψηλού ποσοστού κέρδους, όπως μπαταρίες, τσίχλες, καραμέλες κ.α. που βρίσκονται πάντα μπροστά στα ταμεία, στην έξοδο του καταστήματος.
Ο κόσμος του λιανεμπορίου έχει υποστεί ραγδαίες αλλαγές την τελευταία δεκαετία. Πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα γέμισαν την αγορά. Χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, μικρές στολισμένες πολιτείες εξυπηρετούν τον πλέον δύσκολο και απαιτητικό καταναλωτή. Είναι σημεία αγοράς όπου κανείς μπορεί να αγοράσει σχεδόν τα πάντα χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθεί, ακόμη και να πιει τον καφέ του ή να φάει το μεσημεριανό του. Είναι αλήθεια βέβαια ότι ένας μη σωστά εκπαιδευμένος καταναλωτής μπορεί να παρασυρθεί και να αγοράσει προϊόντα που δεν είχε σκοπό να αγοράσει ποτέ. Μια πρόσφατη έρευνα όμως, σχετική με τις αγορές στα μεγάλα πολυκαταστήματα, μεταξύ επιλεγμένων καταναλωτών έδειξε ότι μόνον ένα 6% γυρίζει σπίτι με πράγματα που δεν είχε πρόθεση να αγοράσει.
Σημαντικό επίσης είναι ότι τα 2/3 των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν ψωνίζουν χωρίς να έχουν πρώτα μία ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με το πιο προϊόν χρειάζονται να αγοράσουν.
Η έρευνα αυτή όμως έδειξε και ότι:
* Οι άντρες παραδέχονται ότι ασχολούνται με τις αγορές περισσότερο από ό,τι ασχολούντο 5 χρόνια πριν, εν αντιθέσει με τις γυναίκες που ψωνίζουν λιγότερο.
* Όλοι εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από τις αγορές τους, με την προϋπόθεση ότι το κατάστημα τους πρόσφερε σωστή εξυπηρέτηση. Οι περισσότεροι προτιμούσαν καταστήματα που τους παρείχαν την καλύτερη δυνατή βοήθεια κατά την αγορά.
* Η ποιότητα του προϊόντος σε σχέση με την τιμή του εμφανίστηκε ως ο δεύτερος πιο σημαντικός παράγοντας για τις αγορές τους.
Ο μεγαλύτερος αριθμός παραπόνων αφορούσε στην εξυπηρέτηση μέσα στα καταστήματα. Δυσκολία να βρεθεί κάποιος υπάλληλος για πληροφορίες, μεγάλες ουρές στα ταμεία, αλλά και δυσκολία να βρεθούν όλα τα ταμεία ανοικτά. Αρκετά παράπονα εκφράστηκαν για την αγενή συμπεριφορά των υπαλλήλων.

πηγή: ΝΕΟ ΙΝΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: