Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

ΟΙ ΨΕΥΤΟΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΙΕΚ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΏΝ ΣΧΟΛΩΝ


Πολύς ο λόγος τις τελευταίες μέρες για τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης... Από τη μία οι γονείς που διαμαρτύρονται γιατί τα σχολεία αρχίζουν και τα παιδιά τους δεν έχουν ακόμη πάρει βιβλία. Από την άλλη οι φοιτητές που βλέπουν με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή να καταργείται η δωρεάν παιδεία και να υποβαθμίζεται το πτυχίο τους, διαγράφοντας έτσι ένα σκοτεινό μέλλον για την επαγγελματική τους πορεία. Και μια τρίτη κατηγορία, αυτοί που περάτωσαν την εκπαίδευσή τους και έχουν μείνει με ένα πτυχίο στο χέρι άνεργοι και απογοητευμένοι. Το πρόβλημα της παιδείας όμως διογκώνεται εξ ων συνετέθει! Για να γίνω πιο συγκεκριμένη, παρακολουθώ αυτές τις μέρες τις διαφημίσεις των ιδιωτικών σχολών και ΙΕΚ και βλέπω και ποιοι διδάσκουν σε αυτά.
Ένα μεγάλο ποσοστό δεν διαθέτει πανεπιστημιακή εκπαίδευση και όμως βρίσκεται μεταξύ των διδασκόντων ενώ πτυχιούχοι καθηγητές παραμένουν άνεργοι. Αντί λοιπόν να κοιτάμε να υποβαθμίσουμε τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων το καλύτερο θα ήταν το υπουργείο παιδείας να κάνει ελέγχους με ποια προσόντα αυτοί οι άνθρωποι αναλαμβάνουν τα καθήκοντα διδασκαλίας χωρίς να διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και εκπαίδευση -και αν αυτό είναι νόμιμο-  αφαιρώντας την εργασία από κάποιον που διαθέτει πτυχίο και βρίσκεται στην ανεργία. Γιατί στην Ελλάδα το πρόβλημα δεν βρίσκεται στη λειτουργία των πανεπιστημίων αλλά στην επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων τους και στην αξιοκρατία. Ας ελέγξουν πόσοι απασχολούνται σε θέσεις με προαπαιτούμενη γνώση ενός αντικειμένου, ενώ οι ίδιοι δεν διαθέτουν κανένα προσόν παρ' εκτός τη γνωριμία τους με κάποιο υψηλά ιστάμενο. Πόσοι αμείβονται υψηλά γιατί απλώς και μόνο αποτελούν μοχλό ενός σκάρτου συστήματος και όχι διαθέτοντας την πραγματική γνώση (μερικοί δεν ξέρουν καν να γράφουν ορθά ελληνικά και παρουσιάζονται ως αυθεντίες σε κάποιους επαγγελματικούς κλάδους που η γνώση της γλώσσας είναι προαπαιτούμενο προσόν). Ας λύσουν λοιπόν πρώτα όλα αυτά τα προβλήματα και μετά ας περάσουν σε μεταρρυθμίσεις παιδαγωγικού τύπου. Γιατί τι να τα κάνεις αυτά όταν παίρνεις ένα πτυχίο που δεν έχει καμία βαρύτητα αφού υπερισχύει η προσωπική γνωριμία έναντι της κατάρτισης και της αληθούς γνώσης. Ας γίνουν λοιπόν αυτοί οι έλεγχοι και για έναν ηθικό λόγο... Στις δύσκολες οικονομικά εποχές που ζούμε, πολλοί γονείς στέλνουν τα παιδιά τους σε τέτοιες σχολές για να τους δώσουν εφόδια για τον επαγγελματικό στίβο, στερούμενοι πολλά πράγματα για να πληρώσουν τις σπουδές τους. Τελικά για ποια γνώση όμως πληρώνουν και ποιοι είναι αυτοί που διδάσκουν τα παιδιά τους χωρίς να διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα; Μήπως κάποιοι ανεύθυνοι καιροσκόποι που αποσκοπούν στο προσωπικό κέρδος και την προβολή τους και δεν ενδιαφέρονται καν αν θα παρέχουν γνώση στους μαθητές τους;

Ανώνυμος

Δεν υπάρχουν σχόλια: